Program sliboval perfektní zážitek. Známá a ověřená jména řečníků, zajímavá témata ze světa e-commerce. To ale samo o sobě nemusí znamenat kvalitní akci.
Stál ShopCamp 2016 za to? Vyplatilo se mi odložit pracovní povinnosti a vydat se do víru informací ze světa online marketingu?
Výběr z nabitého programu
Nečekejte výpis všech přednášek na kterých jsem byl. Podělím se s vámi o tom, co mě na ShopCampu zaujalo.
Jiří Guňka – Biddingové automaty
Automatické biddování zbožových srovnávačů = téma, o kterém se hodně mluví. Ruční hlídání pozic (a následné manuální biddování produktů) je zdlouhavé. A před Vánoci se nějaký ten biddingový automat vyplatí minimálně vyzkoušet. Jedním z nich je BiddingFox (jedna z aplikací Mergada).
Přednáška obsahovala dost praktických tipů, především pro Heureku. Samotnou aplikaci probral Jirka celkem ztroha.
Největší přínos workshopu? „Afterworkshop“. Přišel jsem za Jirkou s nastaveným BiddingFoxem a prokunzultoval. Pomohl mi takto:
- zkontroloval nastavení,
- poradil, co zlepšit
- prozradil pár novinek do budoucna. Např. se chystá BiddingFox i pro Zboží.cz. Ale psst, nechte si to pro sebe.
Michal Janík – Novinky z Mergada
Již na začátku Michal upozornil, že tentokrát o žádné praktické tipy nepůjde. Představil nám současnou strukturu napříč Besteto, Mergado a vývojářů zvenčí. Těch, kteří právě na Mergadu stavějí aplikace typu BiddingFox. Také zaznělo pár novinek, které se chystají v blízké budoucnosti.
S Mergadem pracuji, takže jsem rád za mírné nahlédnutí pod pokličku. A jestli tápete, podívejte se na možné využítí Mergada.
Pavel Ungr – SEO kontrola před spuštěním webu
Ve většině případů obecně známé věci.
Dostali jsme je ale pohromadě a získali checklist: na co nezapomenout při spouštění, nebo redesignu eshopu. A to je také k nezaplacení.
Pavel měl sál nabitý k prasknutí. Lidé seděli i na schodech.
Lukáš Krejča – Dynamický remarketing na Facebooku
Žádná teorie, pouze praktické typy pro správce Facebook kampaní. Namátkou:
- Vylučujte remarketingová publika z akvizičních kampaní. Konkurujete sami sobě.
- Sledujte report konverzí napříč zařízeními (Cross-device conversions). Ať se nepřipravujete třeba o asistované konverze z mobilních zařízení.
Často tedy věci, o kterých podvědomě víme, ale zapomínáme je řešit.
A tím můj seznam přednášek končí.
Přidaná hodnota ShopCampu
Mimo oficální program jsem příjemně strávil čas ve společnosti:
- Stánku Mergado s Michalem Janíkem (tradice od loňského BarCampu :-)).
- S Janou Nádvorníkou (neměla sice svůj cofee stánek, ale i tak si moc ráda povídala).
A v tomhle vidím největší přínos. Na obdobných akcích s těmito osobnostmi určitě poseďte. Připravte si:
- problémy, které řešíte,
- nápady
- připomínky
- dotazy k (skoro) čemukoliv, co vás napadne.
Navážete kontakty a ve výsledku vás celá konference bude víc bavit. A odjete nadšeni.
Takže ano. Za mě se návštěva ShopCamp vyplatila a jsem moc rád, že jsem konferenci navštívil.
Díky a příští rok snad znovu na viděnou.
Byli jste také na konferenci? Podělte se s námi o své dojmy. Dejte vědět, který řečník byl nejlepší :-).
Zdroj obrázků: Fotografie z ShopCamp 2016.
- Microsoft Ads: Jaké jsou výhody a úskalí? - 4.6.2023
- Tahák pro vyhodnocování (KPI reporty) - 27.2.2022
- Nastavení Facebook Pixel Conversion API - 12.3.2021