Výhody reklamy na internetu


Reklama na Internetu

Pryč jsou doby, kdy jedinou možností reklamy na internetu byly pouze bannery zobrazované (a tím pádem i placené) na dlouhá období. V dnešní době, již můžeme využívat PPC reklamu (reklamu placenou za proklik), nově se používá i RSS či podcasty.

PPC systémy jsou sofistikované webové aplikace, pokud jsou reklamní inzeráty kvalitně napsané, tak je reklama v nich velice účinná a v poměru k ostatním typům reklam i vcelku levná.

Výhody reklamy na internetu

  • Cílenost reklamy
  • Stálá kontrola nákladů
  • Stálá kontrola účinnosti (měřitelnost – CTR, konverze)
  • Spuštění během krátké doby
  • Zastavení během ještě kratší doby

ad 1) Cílenost reklamy

Zacílení reklamy je velká výhoda – můžete inzerovat např. na stránkách, které navštěvuje Vaše cílová skupina, popř. můžete nechat zobrazovat svůj inzerát pouze návštěvníkům, kteří jsou z Prahy (jedná se tedy o geografické zacílení).

Pokud je reklama kvalitně zacílená a je účinná, zvyšuje se míra prokliku na jednotlivé inzeráty, a následně klesají náklady na reklamu (toto platí jak pro reklamu placenou za počet zobrazení tak i pro reklamu placenou za proklik). Zároveň se zvyšuje i konverzní poměr.

ad 2) Stálá kontrola nákladů

Své náklady máte pořád pod kontrolou, a to především v PPC systémech, kde je vidíte aktualizované on-line. Pokud se rozhodnete, můžete zvýšit vynakládanou cenu za proklik a dostat se tak během několika minut na první inzertní místa.

Výhodou je přesné stanovení částky určené pro reklamní účely. Stanovíte např. částku 3 590,- kč a přesně tolik se v PPC systému prokliká, a Vy za takto vložené peníz získáte např. 3 000 návštěvníků.

ad 3) Stálá kontrola účinnosti

PPC reklamní systémy Vám poskytují spoustu statistických informací, je možné „vyjíždět“ statistické sestavy, dle filtrů a parametrů, které zadáte. Máte tak možnost neustále kontrolovat výši návštěvnosti na jednotlivá klíčová slova u konkrétních reklamních sestav a kampaní.

ad 4) Spuštění během krátké doby

Jednoduché reklamní kampaně spustíte během hodiny, složité s několika desítkami sestav během několika dnů. Limitem však nejsou možnosti systému, ale časová náročnost za jakou reklamní inzeráty dokážete vytvořit.

ad 5) Zastavení během ještě kratší doby

Obrovská výhoda automatizovaných reklamních systémů. Zdá se Vám, že náklady na reklamu jsou příliš vysoké? Zdá se Vám, že je reklama nefunguje tak jak má? Není nic jednoduššího, než během několika vteřin pozastavit jednotlivé sestavy nebo přímo celou reklamní kampaň.

Je dobré si uvědomit, jak velkou výhodou je přímá správa a možnost měnit vpodstatě cokoliv u PPC systémů. Např.: Na skladě přebývá mnoho kusů nějakého konkrétního výrobku, vytvoří se reklamní inzeráty, a ve chvíli, kdy je zboží ze skladu vyprodané, se inzeráty okamžitě pozastaví (bez jakýchkoliv zásahů a nutnosti měnit bannery apod.).

Nevýhody reklamy na internetu

Velkou nevýhodou je nestálost. Stejně tak, jako Vy můžete okamžitě reagovat na změny, může na ně reagovat i konkurence. Jeden den můžete být ve výpisu PPC inzerátů na 1. místě, s cenou za proklik kolem 1,- kč, ale den nato již Vás tato pozice bude stát 5,- kč za proklik, nebo budete na místě desátem.

Petr Jiránek
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments