SEO optimalizace nebo-li optimalizace pro vyhledávače je soubor metod, které se zabývají zvýšením návštěvnosti především pomocí fulltextových vyhledávačů. SEO optimalizace se soustředí na základní (neplacené) výsledky vyhledávání.
SEO optimalizace je z hlediska času dlouhodobá činnost, která je založená na analýze dat a statistik, vyhodnocení, provedení úprav a v neposlední řadě, pokud něco nefunguje tak jak má, tak i na experimentech a pokusech.
Vše se děje při působení mnoha okolních vlivů. Na pozice ve vyhledávačích nepůsobí jenom nově příchozí konkurence, ale také stávající konkurence, která zlepšuje své pozice. Na umístění působí i tvůrci a správci fulltextových vyhledávačů a katalogů a v neposlední řadě také sami uživatelé svým způsobem hledání.
Nevěřte tedy nabídkám, kde Vám dlouhodobě slíbí vysoké umístění ve vyhledávačích pomocí SEO optimalizace bez dalšího vynaloženého usílí a finančních prostředků. Kvalitní optimalizace pro vyhledávače je běh na dlouhou trať.
Přístupnost z pohledu vyhledávačů
Někdy také nazývaná jako překážky v SEO optimalizaci. Jedna se o techniky, které zabraňují indexaci stránek, vyhledávače pak samozřejmě takovéto stránky nezobrazují, protože o nich ani nevědí, s tímto problémem se u nás samozřejmě nesetkáte.
Klíčová slova
Bez Analýzy klíčových slov to samozřejmě nejde, nejdříve musí být jasno, na jaká klíčová slova (případně fráze) má být web optimalizován, zda se tyto slova vyhledávají a zda se vůbec vyplatí na konkrétní slova web pro vyhledávače optimalizovat.
Zpětné odkazy
Nejen, že Vám do začátku určitý počet zpětných odkazů vybudujeme, ale našim společným cílem bude, Vás tyto zpětné odkazy naučit vytvářet a posilovat tak vlastní firemní web.
Chci se dozvědět více: Linkbuilding – tvorba zpětných odkazů
Obsah a texty
Pro SEO optimalizaci platí jednoduché základní pravidlo – v případě, že nemáte kvalitní a pokud možno unikátní obsah, nemáte co vyhledávačům nabídnou (hledají v textu, proto se jim také říká fulltextové) a SEO optimalizace se stává velice náročnou až neproveditelnou.
Konverze
Aneb jak z potenciálního zákazníka udělat toho skutečného. Tato část je často opomíjena a to je velká chyba, na co Vám je 1. místo v Seznamu, velká návštěvnost, když si u Vás nikdo neobjedná výrobek či službu? S konverzi úzce souvisí i použitelnost webu Analýza použitelnosti webu.