Co je to SEO?
Search Engine Optimization, česky: optimalizace pro vyhledávače. V ČR se často chybně udává SEO optimalizace (slovo „optimalizace“ je zde jaksi navíc).
Jde o techniky, jak dosáhnout vysokých pozic na stránce s výsledky vyhledávání – SERP. Získáváte tak organickou návštěvnost webu. U nás jde především vyhledávače Google a Seznam.cz.
Jak začít s optimalizací webových stránek
- Opatřete si analýzu klíčových slov. Budujte podle ní:
- obsah, který lidi zajímá,
- informační architekturu webu.
- Klíčová slova dávejte do titulků, meta description, nadpisů i textů na stránkách.
- Nahrajte na web sitemapu a informujte vyhledávače přes robots.txt.
- Přidejte web do Google WebMaster Tools. Kontrolujte především:
- Chyby.
- Počet zaindexovaných stránek.
- Počet odeslaných stránek do sitemap.
- Nástroj Vám zahlásí i výskyt mallware na stránkách. Významné události vám pošle na email.
- Zajistěte rychlé načítání webu. Zpomalují jej především velké obrázky a rozsáhlé javascriptové kódy.
- Věnujte se sociálním sítím. Vytvořte si profil na Facebooku, Twitteru, Google+ i dalších sítích. Dbejte na kvalitní informace, které na profil vyplníte. Propisují se do vysledků vyhledávání.
- Prolinkovávejte texty na webu.
- Dělejte linkbuilding, ale pamatujte – budujte kvalitní zpětné odkazy.
WebPrezent v přirozených výsledcích vyhledávání Seznam.cz
WebPrezent v přirozených výsledcích vyhledávání Google