PPC – Pay Per Click – Platba za klik (proklik) – je platební model za reklamu.
Co je PPC reklama
Platba za proklik – inzerent neplatí paušálně za umístění nebo za počet zobrazení, ale platí za tzv. „proklik“. Tedy za skutečného uživatele, který se dostane až na inzerentův web. V dnešní době se jedná o jeden z nejlepších modelů pro inzerenty.
Proč PPC reklamu?
- Výpis v TOP pozicích, tedy i nad výsledky SEO
- Platba za proklik – platíte za skutečného návštěvníka webu
- Měřitelnost – nejen CTR, ale i PNO, konverze a následně ROI (přečtěte si souhrnný článek o Pojmech pro vyhodnocování KPI)
- Cílení – propagujete konkrétních produktů, služeb, případně lokální cílení
- Flexibilita – v případě kvalitní struktury kampaní je možné reagovat nejen na sezónní trendy, ale i na výprodeje, sklady a marže
Možnosti a typy sítí
- Vyhledávací síť (vhodné pro akvizici zákazníků)
- Obsahová síť (vhodné pro budování brandu)
- text
- bannery
- Remarketing, Retargeting (budování brandu)
- Produktové kampaně (vhodné pro výkon)
- Optimalizace (více se můžete dočíst)
Dostupné PPC systémy
- Sklik (PPC systém od Seznamu)
- AdWords (PPC systém od Google)
- Etarget
- Facebook Ads (PPC systém pro Facebook)