Display je reklama v obsahové síti. Reklamní inzeráty se zobrazují na různých webových stránkách. Nikoliv ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů.
Cílení display reklamy
Cílení reklamy určuje komu a na jakých webech se reklama zobrazí. Podle toho by mělo také reklamní sdělení vypadat.
Display reklamu je možné cílit např. pomocí:
- Umístění – inzerent si sám zvolí, na jakém webu se reklama zobrazí (podmínkou je, že web musí mít přísluišný reklamní prostor).
- Demografických údajů – věk, pohlaví.
- Zájmů – cílení na uživatele dle jejich dlouhodobého chování na Internetu.
- Zájmů o koupi – cílení na uživatele, kteří se aktuálně zajímají o prudkty či služby, které inzerent nabízí.
- Remarketingu – oslovení lidí, kteří již byli na webu.
- A další.
Nejčastější službou pro tvorbu a správu obsahové reklamy je Sklik, Google Ads. Prostor lze někdy také nakoupit přímo od provozovatele portálu (např. na Heurece), případně využít model RTB.
Platba za display reklamu
Za obsahovou reklamu se nejčastěji platí formou CPT (cenou za tisíc zobrazení), nebo CPC (cenou za proklik).