CPC – cena za proklik (cost per click).
Inzerent neplatí za zobrazení reklamy, ale za klik na reklamní inzerát (text, banner) – jedná se především o Google Adwords, Sklik, Etarget a v neposlední řadě i Facebook (případně ostatní PPC systémy).
Systém je aukční. Cena, kterou nabízete, je nejvyšší možná jakou jste ochotni utratit za proklik (návštěvníka). Inzertní systém vám garantuje, že nabízenou cenu nepřekročíte.
Maximální vs. skutečná CPC
- Maximální CPC – cena, kterou nabízíte, reklamní systém zajišťuje, že skutečná cena nebude vyšší než vámi nabízena maximální.
- Skutečné CPC – cena, kterou skutečně platíte, je menší než vámi nabízena maximální cena.
Co má vliv na výši CPC?
Vliv má hlavně míra prokliku (CTR) a skóre kvality.
Cenu ovlivňují samozřejmě i konkurenční reklamy (resp. jejich aukční nabídky).