Workshop sliboval mnohé: zefektivnění práce s PPC systémy, celkový posun při správě, či Analýze klíčových slov. Automatizaci spousty ručních a nahodilých činností. Ale pozor, školení rozhodně není pro každého. Přečtěte si můj report z 14. 1., ať jste v obraze.
Ve zkratce – témata jsou:
- skripty,
- příkazy v Google Spreadsheets,
- trocha toho kouzlení v Open Refine a Screaming Frog,
- a zase skripty.
Workshop je opravdu nadupaný a není moc prostoru pro tápání. Plno věcí se musíte naučit samostudiem.
Před návštěvou je nutností:
- Zkušenost se správou PPC kampaní (na vysvětlování pojmů CTR, ROI, PNO a dalších metrik není místo).
- Google AdWords účet se správou e-shopu.
- … a v neposlední řadě vlastní notebook :-).
Naž zajdete na workshop, doporučuji:
- znát Open Refine (aspoň trochu),
- znát základy SQL,
- mít alespoň min. zkušenost s AdWords skripty.
A teď už k samotnému průběhu.
AWQL
Ostrý začátek. AWQL je dotazovací SQL jazyk pro tvorbu AdWords skriptů. Jakub nám usnadnil práci. Dal nám k dispozici interní nástroj, se kterým nemusíme psát dotazy ručně, ale pouze je naklikáme. To vidím jako velké plus. Nyní si můžeme tvořit automatické reporty na míru.
Trocha inspirace:
- klíčová slova s vysokou návratností investic, ale nízkou pozicí,
- klíčová slova vysokou cenou a špatnou návratností investic,
- vyhodnocení optimální ceny za proklik u klíčových slov,
- počet klíčových slov v sestavách, kde je Skore kvality < 6.
Bohužel, touto částí jsme strávili nejvíc času (na úkor dalších témat workshopu). Častý to problém u mnoha podobně zaměřených workshopů.
Open Refine
Zajímá vás, jak Open Refine využijete v Analýze klíčových slov? Jakub vás inspiruje. Navíc ukáže, jak ji urychlit přes databázi měst. Pokud však Refine neznáte, budete si přidat úplně ztraceni.
Skripty z dílny Jakuba Kašparů
Skvělá práce a spousta inspirace. Chcete-li získat představu, navštivte Blog Jakuba Kašparů. Jsou tu skripty nejen pro AdWords, ale i Sklik. Sami si uděláte obrázek, co všechno je možné.
Na školení jsme letmo prolétli ještě Screaming Frog (přečtěte si náš článek o tom, Jak si přes Screaming Frog zkontrolovat URL). Ale na Sklik skripty (pro mě největší lákadlo) už se nedostalo.
Shrnutí
Jakub nám vše připravil na zlatém podnose:
- skripty s minimální nutností editace,
- připravené příklady a příkazy,
- jednoznačná přidaná hodnota s interními skripty a nástroji.
To vše je super!
Nicméně zamrzí, že na spoustu věcí se nedostalo. A tomu zbytku jsme se nemohli věnovat dostatečně. Prostě nebyl čas. Školení je hrozně nadupané informacemi. Takže, doporučení pro přístě: Neboj se a rozděl min. do 2 dnů.
Na druhou stranu, Jakub je ochotný a ukázkové příklady dodatečně zasílá emailem. Stejně tak máme v materiálech příklady a nástroje.
Takže asi takto:
Po workshopu si udělejte prázdniny. Zavřete se, dostudujte a zkoušejte všechny skripty, příklady a nástroje od Jakuba. Potom to vše začne dávat smysl.
Další recenze workshopu
Zajímají vás další reakce na Školení Automatizace PPC? Přečtěte si dojmy Karla Borovičky.
Spousta ohlasů je na Twitteru Jakuba Kašparů.
Byli jste také na workshopu? Napište nám do komentářů své dojmy.
Chystáte se na workshop? Zeptejte se nás, co byste rádi věděli.
- Microsoft Ads: Jaké jsou výhody a úskalí? - 4.6.2023
- Tahák pro vyhodnocování (KPI reporty) - 27.2.2022
- Nastavení Facebook Pixel Conversion API - 12.3.2021