SEO – optimalizace pro vyhledávače

Co je to SEO?

Search Engine Optimization, česky: optimalizace pro vyhledávače. V ČR se často chybně udává SEO optimalizace (slovo „optimalizace“ je zde jaksi navíc).

Jde o techniky, jak dosáhnout vysokých pozic na stránce s výsledky vyhledávání – SERP. Získáváte tak organickou návštěvnost webu. U nás jde především vyhledávače Google a Seznam.cz. 

Jak začít s optimalizací webových stránek

  • Opatřete si analýzu klíčových slov. Budujte podle ní:
    • obsah, který lidi zajímá,
    • informační architekturu webu.
  • Klíčová slova dávejte do titulků, meta description, nadpisů i textů na stránkách.
  • Nahrajte na web sitemapu a informujte vyhledávače přes robots.txt.
  • Přidejte web do Google WebMaster Tools. Kontrolujte především:
    • Chyby.
    • Počet zaindexovaných stránek.
    • Počet odeslaných stránek do sitemap.
    • Nástroj Vám zahlásí i výskyt mallware na stránkách. Významné události vám pošle na email.
  • Zajistěte rychlé načítání webu. Zpomalují jej především velké obrázky a rozsáhlé javascriptové kódy.
  • Věnujte se sociálním sítím. Vytvořte si profil na Facebooku, Twitteru, Google+ i dalších sítích. Dbejte na kvalitní informace, které na profil vyplníte. Propisují se do vysledků vyhledávání.
  • Prolinkovávejte texty na webu. 
  • Dělejte linkbuilding, ale pamatujte – budujte kvalitní zpětné odkazy.

 webprezent-serp-seznam

 WebPrezent v přirozených výsledcích vyhledávání Seznam.cz

webprezent-serp-google

WebPrezent v přirozených výsledcích vyhledávání Google

Další zdroje