RFM analýza – Recency, Frequency, Monetary value – je základní analýza o zákaznících a jejich chování z pohledu nakupování. I z této jednoduché základní analýzy je možné více porozumět svým zákazníkům.
RFM analýza dělí zákazníky do třech základních segmentů:
- Recency – počet dní od posledního nákupu („žhavost“ kontaktu)
- Frequency – frekvence, jak často nakupují
- Monetary value – celková hodnota transakcí (kolik u nás utratili)
Hlavní vzorečky a další pojmy
- ARR – Annual Repurchase Rate – Kolik zákazník z tohoto roku u vás nakupovalo tento i minulý rok.
- MRR – Monthly Repurchase Rate – Kolik zákazníků z tohoto měsíce u vás nakupovalo tento i minulý měsíc.
- CLV – Customer Lifetime Value – Hodnota zákazníka v čase.
Další zdroje
- Pavel Jašek – Prezentace – Retence zákazníků a jak ji měřit
- Pavel Jašek – Rozcestník pro další informace o Retenci a RFM analýze