Srovnávače cen zboží jsou webové služby, které porovnávají nabídky produktů z různých e-shopů.
Návštěvník již předem zná minimálně:
- cenu zboží,
- skladovou dostupnost.
Většina vyhledávačů zboží má dnes již zpoplatněné služby. Nejnavštěvovanější cenové srovnávače v ČR jsou Heureka a Zboží.cz.
E-shopy platí např. za:
- cenu za proklik (jejich produkty se mají šanci posunout výše ve výsledcích vyhledávání),
- registraci e-shopu ve srovnávači,
- měsíční paušál za využívání služeb.
Pro registraci do vyhledávače zboží je nutný XML feed.
Zbožové srovnávače pomáhají:
- návštěvníkům (radí jim, ze kterých e-shopů nakoupit),
- e-shopům. Často jsou výborným výkonnostním kanálem a přinášejí vysoký konverzní poměr a nízký podíl nákladů na obratu.