Obsah:
Proč používat kotvy
- Kotvy slouží jako osnova. Především u delšího článku. Uživatel hned vidí obsah a nemusí nic dohledávat. Ani u kratších textů ale není k zahození, např. při zobrazení na mobilu.
- Úspěšnější reklama v PPC. Specialista získá relevantnější a kvalitnější vstupní stránku.
- Kotvy se mohou propsat i do SERPu vyhledávačů. Zvýšíte tak návštěvnost webu a budete více vidět než konkurence.
Jak vytvořit kotvy
Kotvu můžete vytvořit buď před administraci nebo formou HTML kódu. Vždy se skládá z cíle a odkazu na tento cíl.
Tvorba Kotvy přes HTML kód
- Přepněte se v Editoru do HTML módu.
- Najděte si v kódu potřebný obsah, který bude sloužit jako cíl (nadpis H2, H3 apod.).
- Cíl zadejte jako atribut id s názvem kotvy. Např. <h2 id=“TvorbaKotvy“>Jak vytvořit kotvy</h2>
- Do odkazu přidejte hash a název kotvy nazev-kotvy: <li><a href=“#TvorbaKotvy“>Jak vytvořit kotvy:</a></li>
Tvorba kotvy přes administraci WordPress (WYSIWYG editor)
Někde se můžete setkat s názvem Kotva, jinde Záložka. Ikonka bude ale podobná. Najdete ji v menu či v panelu nástrojů.
Označení cíle:
- Označte text, na který chcete odkazovat z osnovy (nejčastěji se jedná o nadpis v těle článku).
- Klikněte na ikonku Kotvy a zadejte ID, resp. Kotvu si pojmenujte (bez mezer a bez diakritiky). Toto ID si zkopírujte.
Správný postup poznáte podle toho, že se vám u nadpisu vytvoří ikonka.
Odkaz na cíl:
- Poté se vraťte na začátek článku do Osnovy. Označte text, který bude sloužit jako odkaz k danému cíli a udělejte z něho odkaz.
- Jako URL vložte znak # (pomocí zkratky Alt + 35, nebo na anglické klávesnici Shift + 3) a název Kotvy.
Latest posts by Lukáš Kolovrat (see all)
- Microsoft Ads: Jaké jsou výhody a úskalí? - 4.6.2023
- Tahák pro vyhodnocování (KPI reporty) - 27.2.2022
- Nastavení Facebook Pixel Conversion API - 12.3.2021