Look-a-like audiences jsou publika podobná cílové skupině zákazníků. Tedy těm, kteří u nás nakupují, chodí na web, nebo jsou fanoušky Facebok stránky. Někdy jsou v češtině také nazývány Podobná publika. Nejčastěji se s nimi pracuje na Facebooku, ale je možné na ně cílit i prostřednictvím Google Ads.
Odkud se Podobná publika berou
Lookalike audiences je možné vytvořit např. z:
- Návštěvníků webu.
- Fanoušků Facebook stránky.
- Seznamu e-mailových kontaktů, které jsou spárovány s Facebookem,
- Lidí, kteří nakoupili, nebo uskutečnili jinou konverzi.
Reklamní systém pak vyhledává lidi s identickými zájmy, demografickými údaji apod.
Proč využívat Look a like publika?
- Podobná publika mohou být významným zdroj příjmů.
- Oslovení nových relevantních lidí, pontenciálních zákazníků.
Na co si dát pozor?
- Dostatečná velikost zdrojového publika (např. návštěvníci webu). Čím větší počet uživatelů, tím relevantější data.
- Míra shody se zdrojovým publikem. Větší než 1 % sice přinesou větší objem, ale ubývá na relevanci.