Jaké bylo ShopExpo 2015?
Gigantické. A to se všemi klady i zápory. Přečtěte si dojmy z konference, která v Čechách nemá obdoby.
Vše se konalo v plynojemu Gong, kam se mělo „narvat“ více než 2 000 návštěvníků.
ShopExpo bylo zahájeno ve velkém stylu. Rozsáhlý sál dával dojem výjimečnosti.
Navíc, když jste se dozvěděli, že se jedná o největší konferenci v Evropě. Pardon, spíš ve Střední Evropě. … Ale na 100 % v Ostravě!!!
A nezapomeňte; jsme v Ostravě, ne v Praze – takže v klidu, žádný stres.
Úvod máme za sebou; takže, co máme na programu?
Čtvrtek – 1. den
Zlata Holušová – Jak si plnit sny
O síle hudby a hlavně festivalu Colours of Ostrava.
Příjemný začátek. Pozitivně naladil.
Jan Řezáb – Jak social mění svět e-commerce
Přednáška o tom, jak rostou sociální sítě. Doprovázané příběhem Honzy Řezába.
Dobře podané. Líbilo se. Škoda, že už na začátku byl menší časový skluz.
Kdo chtěl jít na workshopy v následujícím časovém bloku, musel odejít.
Michal Janík – Jak vydělat víc peněz na Heurece či Zboží.cz
První můj workshop. Přišel jsem na čas a už bylo místo jen na zemi před Michalem 🙂 Workshop nás měl nasměrovat na správnou cestu, jak vyždímat ze zbožáků maximum. Ano, užitečné rady, ale upřímně – čekal jsem víc. Asi je to tím, že tentokrát Michal vynechal konkrétní věci ohledně biddování, či práce s Mergadem.
Nevadí. Stejně to stálo za účast.
Jan Slezák – Odřízněte slabá místa svých Sklik kampaní!
.. aneb jak z Skliku dělat analýzy klíčových slov, vyhledávacích dotazů, či ztracených zobrazení.
Pro mě spíše upomenutí a opakování. Ale super. Skvělý workshop.
Velké díky Janu Slezákovi.
Jen Fencík – PLA kampaně – neobjevený zlatý důl PPC kampaní
Tak tohle byla opravdu vyšší dívčí. Myslíte, že máte vytuněné a zoptimalizované PLA? Nemáte.
A Honza Fencíků vás o tom přesvědčí.
Na úvod se dozvíte, že byste měli mít v Adwords zvláštní účet pro:
- PLA kampaně
- Display reklamu
- Vyhledávací síť.
Jen u samotných PLA můžete mít desítky kampaní – rozdělených podle obecných výrazů, značek a konkrétních produktů. Pak už ve velkém používáme vylučující klíčová slova. A třídíme na úrovni sestav. A hrajeme si s XML feedem; upravujeme názvy položek, doplňujeme Google kategorie… a spoustu dalších věcí.
Uff… hodně vyčerpávající, tak trochu depresivní, ale zároveň motivující. Věřím, že tahle práce přinese výsledky. Pro mě asi největší přínos z celého programu.
Tleskám.
Lukáš Krejča – Rozjeďte reklamu na Facebooku s Power Editorem!
Shrnutí: představení Power Editoru – možnosti, pozitiva, výhody / nevýhody. Určitě skvělé pro představení tohoto mocného nástroje. Škoda, že nebylo víc času. Půl hodina je prostě málo. Na praktické věci zkrátka nezbyl čas.
Tomáš Hájek – Utečou lidé z obchodů na web?
Přednáška o vztahu mezi kamennými obchody a těmi elektronickými. Upřímně – moc mě nezaujalo, ale své příznivce si Tomáš Hájek určitě našel.
Lukáš Hurych – Jak se nakupuje na top 20 e-shopech v ČR z mobilů?
Nemáte responzivní e-shop? Dost možná velká chyba. Lukáš vás o tom přesvědčí.
Na autentických záznamech jsme měli možnost sledovat, jak na mobilu nakoupí lidé na eshopu s / bez responzivního designu.
Skvělé uživatelské testování a odlehčení na závěr 1. dne.
Chcete vědět pikantnosti z AfterParty? Tak to vás zklamu. Nebyl jsem tam. Zkuste jinde 🙂
Pátek – 2. den
Vojtěch Mikula – Využití Enhanced E-commerce v GA pro lepší měření a výkon e-shopu
Začalo se zostra. Enhanced E-commerce je v ČR nepříliš využívaná zbraň. Z těch 20 minut Vojta vyždímal, co se dalo. Představil to hlavní, co Enhanced E-commerce umí.
Bohužel, implementace je náročná a komplikovaná. O tom nám řekl své Jakub Drahokoupil.
Šárka Janů – Sklik Retargeting pro pokročilé – vytvořte si 100 retargetingových sestav za hodinu
V 10:45h jsem si zašel na meeting s Šárkou Janů. Ve čtvrtek (kdy měla oficiálně workshop), jsem jí dal košem kvůli L. Krejčovi 🙂 Učebna Seznamu fungovala celý pátek, takže jste si tam mohli zajít s jakýmkoliv dotazem. Chtěli jste např. něco vědět o novém Párovacím nástroji v rozhraní Zboží.cz? Měli jste tam expertku. Velké díky Seznamákům.
K workshopu – Sklik nasadil novinku – Retargeting importéry. A Šárka ukázala, co se s tím dá dělat. Skvělá možnost, jak ušetřit čas při tvorbě konkrétnějších publik. Díky moc za ochotu vše přednést v nestandardním čase.
Jakub Drahokoupil – Implementace pokročilého GA – Enhanced E-commerce
Implementace Enahanced E-Commerce, vč. stručného představení možností.
Tak na tomhle workshopu se dost projevil největší nedostatek letošního ShopExpa. Kapacita. Kdo přišel na čas, nebo pozdě, měl smůlu. Jinak nemám výhrady. Implementace je prostě náročná. Potřebujete programátora + (ideálně) Google Tag Manager. A poraďte si.
Dobré, ale ta kapacita!
Poté jsem chtěl jít na Copywriting pro e-shopy od Anny Sálové a Zuzany Veselé, ale prostě jsem se tam nedostal. Malá kapacita. A to pořadatelé na začátku ShopExpa hlásili: “Hlavně v klidu, žádný stres, jsme v Ostravě”. Sorry, kluci, ale tohle v klidu prostě nešlo.
Petr Andrýsek – Sociální sítě jako integrovaný nástroj marketingu
Nevyužíváte plný potenciál sociálních sítí? Nemáte strategii? Nehlídáte návratnost investic? Nevyužíváte Custom Audiences? Pak vám dal Petr rázně najevo, že byste to měli ale fofrem napravit.
Ponaučení z přednášky: “Neohýbejte lžíci, ohýbejte sebe”. To vám přeci znáte od Nea z Matrixu.
V překladu: Facebook nezměníte, tak se mu přizpůsobte. Využívejte jeho možnosti, správné cílení. Dneska už nestačí jen uživatelům předhazovat leták a čekat.
Celkové hodnocení
Celkově hodnotím ShopExpo pozitivně. Je skvělé, že takovéto akce vznikají. Program byl našlapaný k prasknutí, jen jste se občas nedostali na to, co jste chtěli 🙂
Škoda těch problémů s kapacitou. A workshopy mohly být delší. Jídla a pití bylo vždy dostatek. Za to velké plus – nic nechybělo. Takže, díky všem organizátorům, jste skvělí a poučte se pro příště.
Zdroj obrázků: www.shopexpo.cz
- Jak vytvořit web pomocí WordPressu - 14.6.2021
- Jaký byl WordCamp Praha 2017? - 25.2.2017
- Přehledné info k https - 23.2.2017