Už jste vytvářeli reklamu na Facebooku, ale pořád to není ono? Je pro vás Power Editor, či Business Manager pořád spíše černá skříňka? Školení od Lukáše Krejči vám může pomoci a nasměrovat kupředu. Stále váháte? Na školení jsem byl. Přečtěte si ode mě report, ať víte, co vás čeká.
Počítejte s tím, že nebudete jen sedět a poslouchat. Lukáš s vámi komunikuje, všichni se vzájemně poznáte a na závěr si zahrajete hru. A ne ledajakou.
Alfou a omegou školení je Business manager a Power Editor. Lukáš předem rozesílá dotazníky, kde mimo jiné vypíšete to, co vás zajímá a na co se chcete zeptat. V našem případě byl nejžádanějším tématem Business Manager.
Business Manager
Práce s Business Managerem není těžká. Obtížná může být spolupráce s klienty (jak vám mají přidělit přístup, jak si nastaví účet). Pokud jste s nimi v minulosti řešili nastavení účtu a přístupů v Skliku / Google Adwords, neměl by to být větší problém. Ale i tak to zdaleka není triviální. Přeci jen, je to odlišné a jiné prostředí, než byli dosud zvyklí. Lukáš ukáže kompletně rozhraní a Nastavení. Představí vám jeho základní pravidla.
Cíle Facebook reklamy
Část školení je věnovaná cílům Facebook reklamy. Na základě cílů vytváříme reklamu. Ačkoliv byste měli podstoupit několik fází cílení, s ostatními účastníky jsme se shodli na tom, že většinou vytváříme jen prodejové kampaně (poslední fáze). Na ostatní často nebývá rozpočet.
Power Editor
S Power Editorem mi Facebook trochu podrazil nohy. Nedávno změnil rozhraní, takže jsem se hned nezorientoval. Ideální by bylo zkoušet si vše v novém rozhraní s Lukášem. Na to ale není úplně čas (pokud skutečně chcete dávat pozor). Pro mě jediné malé mínus workshopu. Jinak nemám výtky. Lukáš představí všechny užitečné funkce a operace tohoto mocného nástroje.
Já především oceňuji ukázky:
- Práce s exportem v Excelu. Oceníte, pokud máte hromadu reklam a potřebujete změnit např. cenu za dopravu, či hromadně vytvořit UTM parametry ke spoustě kampaním.
- Hromadné rozdělení sestav, např. dle věku po 5 letech.
Výborná je i část věnovaná Dynamickému remarketingu.
Nová funkce, ke které potřebujete:
- Business Manager
- Power Editor
- … a šikovného programátora.
Od Lukáše se navíc dozvíte spoustu skvělých tipů, např.:
- Kdy na FB použít CPM a kdy CPC.
- Užitečné nástroje na usnadnění tvorby UTM parametrů.
- Užitečné výstupy z Facebook reportů.
Závěrem
Více prozrazovat nebudu, abych vás nepřipravil o překvapení. Za mě velká spokojenost. Nechybělo nic, co má správný workshop mít:
- praktické ukázky
- samostatné úkoly
- dostatečný prostor pro názory, připomínky a dotazy.
Jako velké plus vidím Lukášovu ochotu. Na závěr si můžete otevřít svůj účet na Facebooku a s Lukášem vyřešit problém, který vás trápí. Bohužel, osobně momentálně řeším problém s šedými účty (a nebyl jsem na školení sám). Zde je potřeba vše vykomunikovat s Facebook podporou.
Osobně tedy školení doporučuji. Připomínám: než se na workshop příhlásíte, měli byste:
- Vědět, co je Business manager.
- Vědět, co je Power Editor.
- Ideálně spravovat konkrétní projekt, budete s ním na workshopu pracovat.
Byli jste také na workshopu? Napište nám do komentářů své dojmy.
Chystáte se na workshop? Napište cokoliv, co vás k workshopu zajímá.
- Microsoft Ads: Jaké jsou výhody a úskalí? - 4.6.2023
- Tahák pro vyhodnocování (KPI reporty) - 27.2.2022
- Nastavení Facebook Pixel Conversion API - 12.3.2021